Tjugohundraåtta - en sammanfattning

Dagens datum är den 30 december. Således är det hög tid att sammanfatta året som gått. Gör det kort och koncist i punktform.

2008 var året då jag:

- Fick fast jobb
- Tog lån på 600 000
- Köpte lägenhet
- Brände över 50 000 på bensin
- Blev sambo (på riktigt) med underbara Bettina
- Började pensionsspara
- Besökte både Afrika och Asien

Året 2009 ska firas in i Katrineholm. Silverpilen styr hemåt efter jobbt ikväll med första stopp i Valla hos Bettinas föräldrar.

Nu: jobb.

Kata Noi Beach kl halv tio på förmiddagen. Ingen risk för trängsel i vattnet.

Hemma utan bagage

Tillbaka på den mörka och kalla sidan av jordklotet. Flygresan gick bra men var otrolig seg. Ingen sömn alls. Mycket beroende på det dagis jag hade i knät. Vi måste ha haft tre-fyra barnfamiljer runt våra platser och alla skulle förstås leka med farsan som satt rakt över gången bredvid mig. Mitt erkänt goda tålamod sattes rejält på prov. Utbrottet var nära, men kom aldrig.

Prövning två blev bagaget. Efter lång och tålmodig väntan vid rullbandet hördes meddelandet i stil med: "Tyvärr har ett problem med ert bagage uppstått. Pga viktproblem blev tre containrar med bagage kvar i Thailand. Var vänlig uppsök servicedisk nr 5...bla bla bla"

Har vi tur får vi vårt bagage på måndag. Toppen.

Efter bagagefiaskot tog vi oss ut i de fyra minusgraderna (bara ca 35 graders skillnad mot Phuket) och hoppade på bussen till vår långtidsparkering. Där startade (naturligtvis) inte bilen. Som tur var fick vi hjälp av personalen där och den gick igång till slut. Skrapa sjukt mycket is på rutorna och sen hemåt.

Känns nu rätt gött att vara hemma. Mot Maxi.

Så här kan man ju iofs också ha det.

Thailand - en succe'

Pa plats sedan elva dagar i ett sjukt succeartat Phuket, Thailand. Langa, skona dagar pa beachen varvas med mycket fina kvallar pa nagon av de utsokta lokala restaurangerna. Tempen ligger stadigt runt 30-gadersstrecket pa dagarna och strax over tjugan pa kvallarna. Solen skiner och tempen i havet ar over 25 grader.

Alla ar artiga och trevliga (vad skulle de annars vara mot en kille som kommit hit for att slosa flera tusen pa att bara vara har) och maten ar den basta bloggen nagonsin atit pa semester. Ikvall var jag och Bettina pa en svensk restaurang kallad Two Chefs, belagen bara ett stenkast fran hotellet. Igar kom mamma och alla vanner till var hotellrestaurang och vi fixade lanbord for tjugo pers.

Imorrn ar det julafton och vi firar med utflykt till en ode o.

Nu ska jag fixa mitt dreamteam. Viktiga grejor.

Tjipp!

Thailandsfrilla

Imorgon bär det av. Två veckor på Phuket ska avverkas och det ska bli otroligt skönt med lit semester. Bara att koppla av och inte bry sig nåt om att gå upp 04.30, tvätta, städa, laga mat, träna eller cykla i snöfall med motvind. Bloggen var igår i kontakt med den i förväg utsända rekognoseringstruppen (Mamma med syskon och flera) och det kunde rapporteras om solsken och 30-gradig värme. Imorrn vid sjusnåret lyfter vi.

---

Xboxen är hemma igen. Efter resa till Frankfurt för reparation går den nu som aldrig förr igen. Enligt bifogat dokument har Microsofts mekaniker bytt ut DVD-romen och moderkortet. Det tackar vi för.
Är dock för tillfället ganska såld på Guitar Hero till Wii. Har precis låst upp giget med "Trapped under ice" och ska alldeles strax ta mig an det.

Aftonbladet finns att köpa i Thailand. Det tackar vi också för. Man måste ju hänga med i nyhetsflödet.

---

Ikväll blir det mysig hemmakväll med litet julklappsutbyte, julmusik, glögg och hemmagjord pizza. Även kallar lilla julafton. Blir väl också att packa klart det sista och tänka sig för ordentligt att allt är med. Som tur har jag ju min egen Travel agent princess som har koll på biljetter, pass, valuta och dylikt.

Sist men inte minst har jag förevigat min idag fixade thailandsfrilla. Se nedan.

Från tio centimeter till fyra millimeter. Skönt i värmen.

Frankfurt

Nu på förmiddagen damp ett positivt mail ner i jobblådan. Det var från Microsoft Sverige och förkunnade att min Xbox nu är framme i verkstaden i Frankfurt och är färdig att repareras, Succé.

Visserligen saknar jag inte boxen så mycket just nu. I fredags bytte jag och Bettina julklappar (lite tidigt pga Thailandsresan) och jag fick Guitar Hero: World Tour till vår Nintendo Wii. Alltså det allra senaste spelet i serien. Blev tokglad och nu rockas det för fullt framför 42-tummaren om kvällarna. Har startat en karriär och hoppas snart få ta mig an Metallicas "Trapped Under Ice", som till min stora glädje finns med på spelet. Bland andra godbitar har vi "Freak On A Leash" med Korn och System Of A Downs galna "B.Y.O.B".

---

Känns som att förkylningen nästan är över nu. Visst, lite snuva är kvar men det får gå. Har innebandyabstinens och ska således träna ikväll. Dock i en av Sveriges förmodligen skabbigaste hallar, X-huset här i Gävle. Inget omklädningsrum, kasst golv och dålig luft. Jippie.

Nej nu ska jag hänga på mig gitarren.

Och ungefär såhär ser det ut. Eller inte. Mr. Hetfield i action.