Köket, del 3

Köksprojektet tickar nu upp mot två månader sedan starten i påskas. Tack och lov så närmar vi oss slutet på resan. Och med tanke på att vi också renoverat och inrett rummet bredvid så är det inte så lång tid om man dessutom väger in barn, heltidsjobb osv i ekvationen. 

Det som återstår nu är bara kosmetiska detaljer som taklister i båda rummen och lite fix i taket där fläktröret går upp. 

Vad det hela landat på i kostnad har jag inte riktigt hundra koll på men en uppskattning är någonstans mellan 80-90 000 kr. Jag måste ta en koll med ekonomiansvarige för mer exakt siffra. Men då räknar jag in saker som (ett ganska dyrt) golv i den nya matsalen och nya element till båda rummen. Så pengarna har rullat, men det är såklart värt allt. 
Antalet timmar som under våren tillbringats i de båda rummen har jag inte alls koll på. Men det är förmodligen ett skrämmande högt antal. Tur att radiosporten finns (jag såg t.ex inte en minut av hockey-VM på tv). 

Kastar upp lite bilder här nu på det till 92% färdiga köket/matrummet. 

Rivning av golv i blivande matsalen. 


Sent samma kväll. 


Färdigt.


Från kökshållet. Bilden tagen för två-tre veckor sedan.

De första möblerna på plats. Bettina fixar stolarna till matbordet (hon gjorde också ett grymt jobb med att måla hela rummet när jag var bortrest en vecka mitt i allt).


Förra veckan: Farsan donar med plankorna vi fixar ihop taket med. Eftersom det satt väggskåp på samma plats innan så var det ej satt spånt. Nyansen i den nya färgen är ljusare så antagligen måste vi måla om hela taket. Men det kan vi roa oss med i höst. 

---

En vecka på Irland ja. Det trillade ner som en glad överraskning en morgon i april. Blev erbjuden en eftertraktad plats på en kurs i mobiljournalistik (förenklat: hur man gör nyhetsinslag med bara en mobiltelefon). 
Och det var en otroligt lärorik vecka på flera sätt. Dels själva kursen såklart, men också att lära känna massor med kollegor från olika delar av Europa. Och att se ett nytt land och inse att Irland fortfarande är väldigt präglat av konflikten i Nordirland. Kursen var förlagd i Dundalk, bara några mil från gränsen. 

Lite bilder: 


Byte på megaflygplatsen Schiphol på vägen dit. Jag hann med. 


Framme på hotellet efter en lååång resdag. 


Kursen igång. Philip Bromwell från irländska RTE (deras SVT) pratar. 

Liten utflykt första kvällen till byn Blackrock precis vid havet. Tidvattnet långt ute som synes.


Filmande av en nedlagd hockeyarena.


Redigering.


Pubkväll med hela kursgänget.


Invigning av konferens i Dundalks gamla fängelse. 


Avslutning av kurs och konferens i Guinness bryggeri, mitt i Dublin. 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0