Comeback

Det har kommit till min kännedom att denna blogg är efterfrågad av människor i min närhet, trots att vi numer träffas var och varannan dag. 
Kanske finns det också någon på annat håll som fortfarande vill läsa och se vad vi har för oss i vårt nya liv. 
Så visst, jag är inte omöjlig. Jag är ju trots allt journalist. Numera ju också skrivande sådan. Någonstans måste jag ju göra av mina funderingar, och de bilder som inte hamnar på Instagram. 

Men det kanske inte blir med samma frekvens som förut. Två-tre inlägg i månaden känns som en rimlig målsättning. Vi får se hur det blir. 

Så. Vad har hänt sen sist? En hel del naturligtvis. Flytt, jobb, flytt igen, mera jobb, jul, jobb och sen nyår. De båda helgerna var vi bortresta så det har verkligen blivit sparsamt med tid för mig i det nya hemmet eftersom jag jobbar 12-timmarspass och är borta en betydande del av dygnet i och med pendlingen också. Och då Bettina har haft fullt upp med barn och plugg här hemma så har det inte blivit jättemycket gjort i form av möblering och renovering. Eller ja, med tanke på förutsättningarna så känns det som en hel del har blivit gjort. Filippas rum gjordes i ordning direkt. Felix rum håller vi på med i skrivande stund. Målning.  
och tapetsering i båda. Sen är det ju gardiner, tavlor, prydnader och annat som ska hittas/köpas för att sen få en plats i det nya hemmet. 

Det tar tid såklart. Och kostar pengar. Men vi känner oavsett att det verkligen har blivit "hemma" snabbt. Det är redan vårt hus på något vis. En fantastisk känsla. Även barnen verkar ha tagit huset till sig. Filippa gillar verkligen sitt nya rum och kan gå in där, stänga om sig och leka själv långa stunder. Viktigt för henne att kunna känna den tryggheten. Förhoppningsvis får även Felix samma känsla för sitt rum när det är klart och han blir något halvår äldre. 

Min personliga favorit såhär långt är nog kakelugnen. Var skeptisk först till den men när man märker effekten av den och att det ändå är bra mysfaktor på den så har den snabbt blivit en central del av hemmet. Nu väntar jag bara på lite riktig kyla så den får göra nytta på riktigt. 

Och så mitt i allt detta så har jag ju börjat på ett nytt jobb i en ny stad med nya människor. Den korta recensionen av allt det lyder: Jag trivs väldigt bra och det känns som jag gjorde 100% rätt i att byta jobb. Den långa versionen får det bli någon annan gång. Klockan närmar sig midnatt och Felix ska upp om cirka sex timmar. 

Några bilder från den senaste månaden hinner jag med.

Taget den 13 december. Första kvällen i huset. 


Den ägnades åt renovering av Filippas rum. 


Jobb också. Här sändning av webb-tv-programmet Studio Alarm. 


Sen drog vi till Sälen och firade jul. Filippa provade på skidor. Positivt resultat. 


Nyår i Varberg. Våra bästa grannar från Gävle har byggt hus där och där firade vi in 2014. Barnen höll låda dagarna långa såklart. 


I väntan på badkar så får duschen räcka för badfantasterna själva. Men har gått bra hittills. 


Utsikt i skrivande stund. Kaminen värms upp så att huset har lite skön värme till morgonen. 


Kommentarer
Postat av: Ida

Bra initiativ att inte lägga ner bloggandet! Kul att kunna se vad ni pysslar med. /fam Klavebäck

2014-01-04 @ 12:02:11
Postat av: Silvia

Riktigt kul att du inte slutar blogga! Vi gillar din blogg. Hälsningar, Silvia & Björn

2014-01-04 @ 22:04:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0