Operation och sjukstuga

I måndags opererades alltså Felix. Allt gick som planerat och Felix skötte sig jättebra. Jobbigast var det nog för våra föräldrar och de närmaste hemma i Katrineholm. Och möjligtvis också en smula för mamma Bettina. För mig kändes det tryggt hela dagen. 

Den enda gången oro grep tag i mig var när jag med en nyfiken Felix på armen klev in i operationssalen. Den sterila känslan och de pipande apparaterna gjorde mig illa till mods. Men bara en kort stund. Direkt när jag lagt ner Felix på den mjuka, uppvärmda madrassen på operationsbordet kände jag att han var i goda händer. Det vita sömnmedlet pumpades in och han somnade in på två sekunder. Sen eskorterades jag ut ur rummet av en sköterska. 

Ett par timmar senare vaknade han upp bredvid Bettina. Jag hade då åkt hem och tagit hand om en allt krassligare Filippa. Vi åkte nästan direkt till läkaren som konstaterade virusinfektion och skrev ut stark hostmedicin. Febern har kommit och gått sen dess och nätterna har varit oroliga. Samtidigt har Felix också varit förkyld men verkar inte hämmas av såret efter operationen. 

En glad Felix precis vid ankomst.

En inte lila glad kille efter att de stuckit in nålen med slang till sömnmedlet i handleden. Här är han dessutom trött och har inte ätit sen kvällen innan. Kämpe. 


Somnade precis innan vi skulle gå till operationen.


Efteråt sov han någon timme innan han vaknade och fick välling. 


Fram på eftermiddagen var han sig själv igen. 


En glad syster som fick hem sin brorsa dagen efter.





Hittills idag har Filippa varit ganska pigg och febern har inte varit lika hög som igår. Hoppas det fortsätter åt rätt håll. På lördag morgon hoppas vi nämligen kunna göra en sista resa hem till Katrineholm. På söndag döps nämligen min kusins son Hugo och jag har fått äran att bli fadder till det lilla underverket. Med en fortfarande febrig Filippa blir det svårt för allihopa att åka så nu håller vi tummarna! 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0