De sista dagarna

Två dagar. 
Så mycket återstår av våra fem år som Gävlebor. Den senaste veckan har det blivit många "hejdå" och "på återseende". Vi håller långsamt på att knyta ihop de lösa trådarna och avsluta tiden här. Det kan ju låta dystert, men det är faktiskt verklighet. 

Många av de vi träffar varje dag nu kommer vi förmodligen aldrig mer träffa i våra liv. En tanke som är svår att vänja sig vid. 

I måndags var vi till exempel för sista gången på öppna förskolan nere på Brynäs. Dit vi gått när Filippa var liten och nu med Felix. Föreståndaren Maja har blivit en riktig favorit hos Filippa och det är ett av de där svåra farvälen. 

Felix bredvid Maja under sångstunden i måndags. Trött som bara den men ville ändå vara nära gitarren. 


Jag och Filippa andra änden av ringen. 

Jag kommer att sakna doften av havet. Jag kommer att sakna lugnet i Boulognerskogen. Jag kommer att sakna Gefle IF och Brynäs IF (faktiskt). Jag kommer att sakna mina fd kollegor. Jag kommer att sakna gävlebocken. Jag kommer att sakna all vänskap vi skaffat oss här på vår fina gata. 



---

Flyttpackandet går framåt. Ikväll räknade jag till 39 kartonger i huset. Ett par till hann det bli innan vi slog oss ner i soffan vid halv tio. På lördag förmiddag ska allt vara 100% redo. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0