Bepusch

Som Bettina skrev till en bild på Filippa och Felix på instagram idag:
Stoppa tiden, de växer för fort.

Jag tänker kanske främst på Filippa och hennes tal som redan ligger långt fram och utvecklas varje dag.

Alla hennes egna ord som man lärt sig och börjat tycka om så mycket att man använder dem själv. Ett av dem är "bepusch". Eller ketchup, som det också heter. Hon säger det mer och mer rätt för varje gång och det är ju såklart bra, men för varje gång blir hon lite större och de där underbara orden faller i glömska. Försöker anteckna några av dem i hennes bok om de första åren.

Bepusch.

Lägger med en bild på Filippa från förmiddagen. Hon var uppe i sitt rum själv och fixade i sitt lilla kök. Jag och lillebror var nere. Hon ropar upp oss och säger att det är mat. När jag kommer upp har hon dukat fram tre tallrikar med mat och bestick prydligt upplagt. En till mig, en till Bettina och en till Felix. Ögonblick som värmer på ett obeskrivligt sätt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0