Ett lyft

Vi bor i ett jättefint hus. Men idén bakom det var att inte peta in så mycket extra. Det skulle vara nytt, fräscht, modernt men också prispressat.
Därför byggdes det en väldigt spartansk trätrall på baksidan. Verkligen inget extra.

Det ville vi ändra på i år och bygga ut. Pappa gillar verkligen att pyssla med sådant och jag är inte alls speciell kunnig. Så vi brukar samarbeta. Det gjorde vi med grilldäcket på framsidan i fjol och det gjorde vi nu även under helgen som gick.

I vanlig ordning försöker jag lära mig så mycket som möjligt under tiden. Men det är inte så lätt alltid. När pappa, som varit byggare i ett helt arbetsliv, sätter fart så går det undan. Även ett proffs behöver dock en hantlangare och ett bollplank. Det var min roll. Efter lunch i lördags började vi och i god tid innan söndagens grillmiddag var vi klara.

Trall, staket och en förvaringslåda.

En lika stor del som pappa i bygget hade Eva som hängde med Filippa och Felix hela dagarna. Filippa har verkligen kommit nära Eva och de pysslade med det mesta. Allt ifrån skogspromenader till tandborstning.

Petar in lite bilder från bygget:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0