Bildfest

Sommaren är slut. Nu kommer hösten.
Så sa en parodiversion av Dr. Alban i sin dikt någon gång på 90-talet. Och det kunde inte stämma mera. Semestern är slut och då börjar ju hösten. Så är det bara. 
De sista, mycket varma, semesterdagarna tillbringades i Valla, Södermanland. Vi bodde hos svärföräldrarna några dagar innan vi for iväg på bröllop för min syssling (och Bettinas barndomsvän) Linda och hennes Henke.
En mycket vacker vigsel och en fantastisk fest mitt ute på landet utanför Bettna. I det sörmländska hjärtat. Det var en väldigt bra kväll. Om än väldigt svettig. En perfekt punkt på semestern. 
 
Och inte ens den gnälligaste örebroaren kan komma att påstå att det kunde varit bättre väder denna sommar. Sommaren 2013. 
 
Nu väntar jobb i fyra veckors jobb innan fyra månaders pappaledoghet står för dörren. 
 
---
 
Sen Felix döptes i slutet på mars har jag funderat på att jag borde blogga ut lite kvalitetsbilder från dagen. Och från många andra dagar där efter. Men datorn har hela tiden stått i samma rum som Felix sovit. Ofta väldigt bräckligt. Så varken plats eller tid har funnits. Den unge mannens sena kvällar de fösta fyra-fem månaderna lämnar inte så¨värst mycket utrymme till hobbys så som att blogga ut kvalitetsbilder från datorn. Det hamnar en bit ner på priolistan, så att säga. 
 
Men nu har vi fått in datorn i klädkammaren, vägg i vägg med vårt sovrum. Det är lite trångt, men inte så trångt som det kan verka. Det är gjort uttag i väggen här för att ha just ett litet kontor när de andra rummen har fyllts. Av barn till exempel. 
 
Så nu tar jag mig friheten att göra ett urval. Tre bilder från varje tillfälle jag tyckt att det behövts. 
 
Nävertorpskyrkan, Katrineholm 23 mars 2013. Delix dop. 
 
Pappa och Felix, precis innan ceremonin. 
 
Under dopet. Eva och Tobbe. Två mycket värdiga och bra faddrar. Bonus-farmor och -farfar.
 
Jag tillsammans med nydöpt Felix och MINA faddrar. Faster Maude och Bert. Jag är döpt i samma kyrka och för 28 år sen stod de där mig i famnen. 
 
---'
 
Trolldal 11 maj - Filippa gör debut på hästryggen. 
 
Felix på promenad med farfar. 
 
Medan Filippa körde hårt i ridhuset. Först lite stelt...
 
...men snart allt mer avslappnat. 
 
---
 
Midsommar vid Julita gård, 21 juni 2013.
 
Mamma och Filippa på väg.
 
Lunch vid Pettson-huset. 
 
Filt och fint väder. I väntan på midsommarstången. 
 
---
 
Gotland, 14-21 juli. 
 
På väg över. 
 
Karuseller inledde och avslutade veckan. 
 
Där emellan tre riktigt fina dagar på stranden. Som här vid Sudersand på Fårö. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0