Mor och Far

Jag har ett stort problem i relationen till min mamma och pappa. 
 
Jag kan inte lära mig när de fyller år. Det beror till största del på att de råkar ha sina respektive födelsedagar datumen efter varandra. Den 10:e och 11:e februari. Det spelar ingen roll, varje år ställer jag mig frågan; Vem var det nu som fyllde den ena dagen och vem på den andra? 
 
Ett som är säkert är i alla fall att mamma fyller 50 år idag.
 
 
Har grattulerat henne via ett sms som skickades halvvägs över jordklotet. Resten av familjen och de närmaste vännerna är nämligen i Thailand sedan i torsdags och ett par veckor framåt. En resa som vi skulle varit med på men som en viss (relativt oplanerad) Felix satte stopp för. Därför är vi kvar här hemma. Tråkigt men kanske lika bra. Filippa och en nyfödd på ett plan i tio timmar känns inte som en så värst bra idé. 
 
Vi grattade istället förra helgen med en mysig middag hemma hos mamma i Katrineholm. 
 
Med var såklart även pappa och Eva. Eva som också snart fyller 50 och middagen var till henne också. 
 
Mamma gillar inte att posera på bild men jag tvingade henne tidigare under dagen:
 
 
Ett mycket bra 50-årsfotografi om någon frågar mig. 
 
 
Och eftersom det är mamma som fyller år idag är det ju pappa som fyller år imorgon. Kanske är jag på väg att lära mig nu. Pappa får finna sig att spela andrafiol i detta inlägg eftersom han inte fyller jämnt. Men en bild ska vi ordna. Från samma kväll:
 
50mm-objektivet gör underverk i ljussvaga miljöer. 
 
Pappa, jag ringer imorgon kväll. Jobbar visserligen kväll men det ska nog hinna med det (komma ihåg det) ändå. Om inte Korsnäs brinner eller Brynäs sparkar tränarna. Föga sannolikt båda två. 
 
Klämmer in en bonusbild på Filippa i kalaskläder från förra helgen:
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0