Ögoninflamation

Strax efter tre ringde de från förskolan. Filippa var hängig, ville vila och var lite svullen i ena ögat. Jag kunde komma loss från jobbet som tur var och jag hämtade henne. Vi var hemma och busade och lagade mat. Ingen feber och pigg var hon. Men det rann allt mer vitt klibb från ögat och jag misstänkte ganska snart ögoninflamation.

Efter en koll på 1177.se var det ingen tvekan. Symptomen stämde. Finns dock inget man kan göra åt det. Bara badda med bomull. Och vänta. Uppåt en vecka kan det tydligen hänga i.

Nu är klockan snart halv elva och jag och Filippa sitter i soffan och kollar på Lilla Spöket Laban. Hon vaknade för en halvtimme sen. Ena ögat helt igenmurat och uppsvullet. Inte lätt att sova då. Vet ej om det kanske gör ont också. En ganska nedstämd liten tjej nu.

Bettina är ledig imorgon så vi behöver ej tänka på vab. Alltid något. Återstår att se hur natten blir. Sömnfattig som det verkar just nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0