Förskoleframsteg

Nyss hemkommen från förskolan där jag för tredje dagen lämnat henne och gått de 300 meterna hem för att vara i beredskap.

I fredags gjorde vi ett genombrott när Filippa somnade på en madrass i ett rum med de andra barnen. Givetvis gick det bra direkt med någon ur personalen. Så länge jag eller Bettina är med är hon van vid att det är okej att vara vaken. Hemma söver vi ju henne igenom att bädda om henne och sen gå ut ur rummet direkt.

Sen har hon sovit bra måndag och tisdag. Litet undantag i måndags då hon bara sov 25 minuter. Har hämtat henne vid två och så har vi gått hem och lekt och pysslat. I förrgår var vi till hästarna en sväng och igår inne hos grannarna. Skönt att ha några lugna eftermiddagar med Filippa. Påminner en hel del om pappaledigheten.

Lämningarna har gått smärtfritt i måndags och igår. Men idag blev hon lite ledsen när jag gick. Antar att det blev bra efter ett tag. Lite jobbigt att vända ryggen till när man hör henne gråta. Men det är enligt proceduren och man är ju lite härdad från förra förskolan. Då var hon ju mer eller mindre hysterisk i två veckors tid när vi lämnade henne.

Imorgon lämnar vi som vanligt vid nio men hämtar en timme senare, vid tre, för att hon ska prova att vara med på mellis. Och på fredag lämnar vi på ordinarie tid, klockan åtta, för att hon ska vara med på frukost. Sen är inskolningen klar.

Känns riktigt bra med personalen. Brittis, som har haft ansvaret för Filippas inskolning, känns rutinerad och verkar ha ett bra upplägg för de två veckorna. De andra två, Pia och Anna verkar också bra. Filippa kan redan deras namn.

---

Imorgon förmiddag hänger jag vid brevlådan. Då hoppas jag att NHL13 ska följa med leveransen. Fick det förbeställt i 28-årspresent av våra allt för generösa grannar. Tack igen Pär och Therese! Imorgon är det den officiella releasedagen, men jag vågar inte ta it något i förskott. Räknar ned att det kommer på fredag så slipper jag bli besviken. Imorgon är en bonus.

---

Ett par bilder från i måndags. Från hämtningen och besöket hos hästarna, som vi matade med gräs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0