Flippin Burgers

Myten lever. Världens (i alla fall Sveriges) godaste hamburgare görs i en liten, före detta mejeributik på Kungsholms strand i Stockholm. Flippin Burgers lämnar inget åt slumpen. De maler köttet och bakar brödet själva.

Jag kan knappt finna ord för hur god den dubbla burgaren med bara ost på, var. Saftig, smakrik, tung.

Jag var alltså på herrklubbsträff i huvudstaden i helgen. Höjdpunkten var Flippin, men vi åkte oxå Segway ut på Djurgården och körde femkamp på Grönan. Och drack en del bärs där emellan (inte innan Segway givetvis).

---

Efter det har jag betat av två morgonpass och jag och Filippa har haft två mysiga eftermiddagar tillsammans. Igår var Pär, Noel och minstingen Hugo på besök och idag var vi iväg till Maxi och handlade lite mat.

Filippa trivs bättre och bättre på förskolan. Imorse sprang hon bara in utan att knappt säga hejdå när Bettina lämnade och när jag hämtade kl14 låg hon fortfarande och drog sig under sitt lilla täcke på sin lilla madrass efter lunchluren. Kom rusades och skrikandes "paaapaaa".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0