Snö

Så var det vinter igen. Vid åtta i morse började det och har fortsatt hela dagen. Nu på kvällen som blötsnö och snart i form av regn. Skulle ha bytt till vinterdäck igår men oljan i domkraften var slut så jag sköt upp det till idag och tänkte åka till en däckverkstad efter morgonpasset. Men det var tok-kö överallt och jag slirade hemåt. Ingen höjdare att köra på sommardäck imorse. Men tog mig hem. Körde ruskigt försiktigt. Så inatt blir det taxi till jobbet och så ska jag försöka lösa däckfrågan imorgon när det mesta smält bort.

En som uppskattade snön till fullo var Filippa. Hela vägen hem från förskolan ville hon att jag skulle göra snöbollar. Blev blöta och kalla händer på pappan till slut. Men Filippa njöt. Tur att hon fick en bra och fin vinteroverall av sin farmor i helgen. Kom väl till pass idag.

I helgen hade vi hela min familj här (minus Tove och Marcus) för första gången på nästan ett år. Eftersom vi inte har jättemycket plats (som vi hade i o m gästrummen vid gamla lägenheten) har det blivit lättare att mina två familjer kommer var för sig. Men nu klämde vi ihop oss och det gick bra.

Jag och pappa var på hockey, Brynäs-Luleå, medan Tobbe tapetserade Filippas rum. Resten lagade mat och busade runt med Filippa som var i himmelriket med så många lekledare samtidigt. Sen åt vi allihopa och kollade på Så mycket bättre. En mycket bra lördag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0