På sjukhuset

Nej, inte BB ännu.
Men väl vårdcentral, röntgen, ultraljud, akuten och ortopedjouren. Vi gick genom hela kedjan igår med duktigaste Filippa. Sen ett par veckor tillbaka haltar hon och går lite inåt med högerbenet. Hon har inte ont men vi bokade tid med vår husläkare för att i alla fall kolla upp det. Och han skickade oss hela vägen genom vårdapparaten direkt.
När han rabblade allt vi skulle till tänkte jag att hela dagen var borta (jag började 15 och Bettina var ledig). Men två timmar efter att vi gick in på vårdcentralen gick vi ut från sjukhuset och mötet med ortopedläkaren.
Föredömligt måste jag säga och ett måste när man ska ta sig igenom detta med en tvååring.

Filippa gnällde bara två gånger. Det var när vi lämnade väntrummen och leksakerna på röntgen och akuten.

---

Dags att ta sats mot ännu en helg. Redan fredag känns det som. Ett par inslag ska produceras till måndag. Kanske går extra lätt med mina nya tjusiga visitkort.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0