Sista dagen

Fyra månader har passerat. Fyra mörka, kalla månader. Men ändå de varmaste och ljusaste i mitt liv. Vår lilla Filippa är en oändlig källa till kärlek och glädje. Svårt att beskriva med ord.

Jag är stolt och glad över den här tiden. Kommer att minnas den som en väldigt positiv tid tror jag. Ovärderlig sådan för min och Filippas relation.

Och även (tror jag) för Bettinas syn på mig som pappa.

För det är verkligen ett test. Och jag skulle ljuga om jag sa att alla stunder varit underbara när dagarna blivit långa, kalla och gnälliga (för att inte tala om nätterna). Men allt det behövs oxå för att bygga en bra relation. Att gå igenom både de bra och dåliga dagarna tillsammans.

I skrivande stund sover Filippa sin dagliga lur. Jag ligger på soffan och hör klockorna ticka. Nyss hemkomna från en lekstund hos kompisen Joel, som Filippa lärt känna via mammagrupp och babysången. Pappaprat och kaffe är trevligt.

Igår var vi och spanade lite utanför Filippas förskola. Ser inte mkt ut för världen (ombyggd skola). Men det är innehållet som räknas. Såhär långt har vi ett bra intryck av det. Mer väntar på måndag för Bettina och Filippa.

Bilder: Smultronställets förskola
Filippa och Joel samsas om en o samma leksak. Bra där.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0