Morgon

I morse var det åter igen dags. Att se klockan ringa 03:30. Att kvickna till, ta sig ur drömmen och börja tänka jobb. En speciell upplevelse.

Det gick bra. Tog en taxi. Vi får lägga ut själva, men får tillbaka pengarna på nästa lön om kvitto skickas in. Ett bra alternativ, nu när det är kallt, mörkt och en halvmil till jobbet. Och bilen behövs för att köra Filippa till förskolan.

Så fort det blir ljusare och ett par grader varmare ska jag dock börja cykla. Skönt det också. Med lite musik i öronen.

Arbetet inga konstigheter. Satt kvar i bakhuvudet och fingertopparna.

Fick sen följa med och hämta Filippa. Hon satt i knät hos en av fröknarna när vi kom. Hade napp och såg lite ängslig ut. Såklart inte lätt att komma till en helt ny plats, med nya människor och med alla intryck det innebär. Hon gör det så bra vår lilla tjej. När hon fick syn på oss började hon gråta och blev jätteglad. Klamrade sig fast vid Bettina och släppte inte taget. Ropade efter mig när jag gick iväg några meter för att se mig omkring.

Nu ikväll verkade hon ganska trött och ville inte äta middag. Kanske känner av någon sjukdom eller så är det bara en dagisreaktion. Men efter en tömd vällingflaska sover hon i alla fall bra.

Tog ett par bilder på tröttisen efter badet och framför Bolibompa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0