Jobbet

Så var man igång. Åter är man reporter på TV4Nyheterna Gävle. Och den känns vansinnigt bra. En riktig nystart. Som att komma till en ny arbetsplats, men man känner redan alla och man kan jobbet.

De här fyra månaderna har gett mig perspektiv. Hur glad man ska vara för att ha ett jobb att gå till. Och dessutom ett på en arbetsplats man trivs så bra på. Det är lätt att glömma det när man är mitt uppe i allt.

Annars var det rakt in i hetluften. Direkt i måndags bar det iväg ut på en dödsolycka på riksväg 56. Sen ett lugnare jobb på eftermiddagen.
Igår var jag på en mkt inspirerande kurs i Uppsala. Lelle Modig från Nyhetsmorgon föreläste om livesändning som ensam reporter. Inspirerande och lärorikt.
Idag var jag iväg till Läkerolen och intervjuade Brynäs tränare efter att kvartsfinalmotståndarna blivit klara i tisdags kväll. Kort kommentar till kvällens sändningar.

Samtidigt har Filippa varit sjuk här hemma så två av tre inskolningsdagar. Hosta, feber och snuva. Men imorgon torsdag är det dags igen.
Hittills verkar det vara ett bra dagis ändå med bra rutiner och duktig personal. Ska bli spännande att hämta henne nästa vecka när jag har tre morgonpass.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0