Djurgården

Kvalserien har skördat ännu ett offer. Djurgårdens IF. Dagens Leksands-seger med 2-0 skickade mesta mästarna ur Elitserien.
Och vilken match Leksand gör. Jag satt helt förstummad i soffan bitvis. Var kom det där spelet ifrån? Vart var det i matcherna mot Rögle? Skitsamma. Matchen idag fick mig verkligen att minnas varför jag älskar Leksands IF Ishockey. Slitet, kampen, svetten och till slut tårarna.
När urleksingen och matchhjälten Jens Bergenström intervjuades efter matchen var det med glädjegråten i halsen och tårar i ögonen. Inte för att något avancemang var klart (långt därifrån). Utan för att han fått ge hemmapubliken en stor seger och fortsatt hopp.
En sann hjälte, krigare och förebild.
En av de riktigt stora LIF-spelarna.

Satt själv med tårar i ögonen under intervjun. Undrar hur det ska gå när LIF (förr eller senare) tar sig upp?

Det har varit pappa och Filippa idag. Bettina är i Köpenhamn med sitt jobb. Egentligen skulle jag varit i sthlm på herrklubbsträff men snön som kom inatt ställde till det. Mamma, Tobbe och Tove skulle ha kommit upp och barnvaktat, men de fick vända efter två mil imorse. Inte värt att fortsätta på glashala vägar. Bara onödig risk. Så jag och Filippa har busat, tvättat, handlat, kollat på hockey och badat. Nu sover hon gott. Också mycket nöjd med Leksands seger såklart. Som hon stirrade på mig när jag jublade åt målen. Undrar vad hon tänkte?

Mycket hockey nu. Brynäs igår (det blir final!), Leksand idag och NHL ikväll och inatt. Blir uppesittarkväll. Nicklas Bäckström gör comeback inatt efter hjärnskakning. 01.00 åker vi.

Lite blandade bilder från dagen:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0