Stiltje

Ber om ursäkt för dålig uppdatering här.
Beror på att blogg.se-appen inte har gått att logga in på den senaste tiden. Sena EM-kvällar vid teven har gjort att en sittning vid datorn på övervåningen inte hunnits med. Ska försöka mig på något ikväll. EM-fritt som det ju är. Och kasta in lite bilder från midsommar.

Det mest intressanta som hänt i min värld den senaste veckan är i alla fall det ultraljud vi var på i onsdags. Lite nervöst var det. Jag tar verkligen inget för givet i dessa sammanhang. Men allt såg bra ut enligt barnmorskan. Och det var något alldeles speciellt att få se med egna ögon på den lilla krabaten som växer där i Bettinas mage. Visst, sanningen är ju att det inte är RIKTIGT lika speciellt som med Filippa. The first cut is the deepest. Men det är inget att skämmas för tycker jag. Det tror jag är naturligt.

Det gick inte säkert att bestämma kön. Och det vill vi heller inte veta. Det ska få bli en överaskning. Dels blir det lite extra spännande med väntan och dels vill jag inte skapa en identitet på barnet redan flera månader innan det föds. Det har man gott om tid till sen.

Men det är ju väldigt individuellt hur man ser på det där. Jag förstår samtidigt de som tar reda på kön om de kan se säkert.

---

Idag ska vi på bröllop. En jobbarkompis och vän gifter sig. Supersnälla Bea och Sebbe har erbjudit sig att vakta Filippa under eftermiddagen nör bröllopet är. Filippa och deras lilla Bella brukar komma bra överens så det passar nog fint för alla parter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0