Popp

Filippas senaste framsteg har hon lärt sig på förskolan. 
Där försöker de få barnen att kunna säga ifrån när dumheter är på gång. Då ska de sätta fram handen och säga "stop". Filippa har såklart lärt sig det och använder det titt som tätt här hemma.
Som när jag skulle byta bajsblöja idag. Det ville hon inte, så då satte hon fram handen och sa med bestämd min "popp". Så rart att man inte kan hålla sig för skratt. 
 
---
 
Imorgon är det juli. Så fort sommaren går. Och kylig är den. Ikväll var det nästan första gången vi kunde sitta ute i kortärmat och känna den där ljumma luften som man längtar efter och betalar tusentals kronor för vid utlandsresor. Tre veckor kvar till semester. Sen är det ledigt från den 23 juli till 20 augusti (min 28-årsdag).
 
---
 
Delar med mig av lite bilder från förra helgen. Den lugnaste midsommaren i mannaminne. 
 
Midsommarafton hos pappa. 
 
Mormor hade knutit ihop en superfin midsommarkrans. 
 
 
Mamma och Tobbe kom förbi.
 
Midsommardagen hos Bettinas släktingar i Kungsör. Filippa showade. 
 
Mycket imponerad av Sagas hjulande. 
 
Vacker,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0