Faster Tove tog studenten

Inte så gammal som hon låter. Faster Tove. Filippas faster alltså. Men ändå mycket äldre än när jag som nybliven stolt storebror höll henne i min famn sommaren 1993. Så rasande fort det går.

För åtta år sen stod ju jag där i samma trädgård, salongsberusad inför släkten, och öppnade presenter.
Det känns, å andra sidan, som en evighet sen. Märkligt.

Nåväl. Lite bilder från den lyckade dagen. Sen är det läggdags.


Ceremonin blev inomhus pga regn.


Efter två timmar. Hatten åt rätt håll.


Äntligen ute. Mor, bror, syster, Tobbe.


Tove och jag.


Filippa var med hela tiden och jätteduktig. Här dock något otåligt väntande på flakets avfärd.


Till slut åkte dom. Ut i livet.


Sen väntade en studentskiva som klarade sig nästan utan regn. Tur att det förberetts för det.


Till slut blev det avfärd mot kvällens festligheter i en helt ok kärra. Vroooooombröööööl. Typ.

Natti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0