Halvvägs

Tiden rusar på och plötsligt är Bettina halvvägs gravid med Filippas lillsyskon. Känns som jag knappt hinner tänka på det tillräckligt. Bra eller dåligt? Mest bra tror jag. Förra gången var jag hela tiden så nervös och Bettinas mage var jordens medelpunkt. Nu kretsar det mesta kring vårt lilla energiknippe Filippa som gör framsteg varje dag. Både positiva och negativa. Hon har börjat få riktiga utbrott för ingenting. För att testa oss, känns det som. Ingenting sånt förekommer på förskolan (jag frågade idag) vilket talar för att hon vet att hon kan tänja på gränserna när hon är med oss. Är väl bara början antar jag... --- Kvällens löptur mätte 9,2 km. Nytt rekord. Hade orkat milen men omvägen jag hittade för att springa längre tog slut och jag var hemma. 47 minuter tog det vilket gav en kilometertid på 5,06. Det tar sig, sa pyromanen. --- Idag har vi fixat och förberett för helgen. Tre av mina kusiner kommer hit med familjer och vi kör helhelg med Furuvik, grill och allsvensk fotboll på Strömvallen. Ska bli riktigt skoj. En mkt värdig inledning på semestern som börjar imorgon. --- Bild på Filippa klistrad framför Pippi tidigare idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0