Feberlarm

Idag hände det för första gången. De ringde från förskolan och meddelade att Filippa var sjuk. Hängig med 38 graders feber. Tur att de ringde så pass sent som fyra och att det var en lugn dag bakom dagchefsbordet. Sändningarna var klara och jag kunde gå ifrån nästan direkt. 20 minuter efter de ringde var jag där. En dämpad Filippa halvlåg i en vagn med en bok. Väl hemma hade hon bara 37,7 och hon verkar inte så hängig. Hon har i alla fall fått Ipren och har nyss gått till sängs. I morse var första gången hon ropade på mig istället för Bettina. Till slut verkar Filippa förstått vem som är den morgonpigge av sina föräldrar. Såhär såg det ut när jag hämtade förut. Vattenpölar är redan fascinerande saker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0