Here we go again..

Nej, inte till BB. Än.

Jag syftar på ännu en härlig ögoninflamation. Det började i söndags kväll då jag kände av början till en vagel i höger ögonlock. Det utvecklades igår till en och jag trodde det skulle gå över till idag. Men igår kväll blev det bara värre och jag började känna som jag kände för ett par månader sen när jag hade ögoninflamation sist. Och så imorse vaknade jag med ögat igenmurat och svullet. Värre än sist. Först tänkte jag gå till jobbet, men snart insåg jag att det är lönlöst då jag varje gång jag vill öppna höger öga lite, måste anstränga mig. Inget bra att stirra på en skärm hela dagen med det.

---

Ännu inga som helst tecken på att vi är på väg till förlossningen. Lugnt som tusan i magen och den lilla kotten verkar inte ha någon brådska. Idag är Bettina hos barnmorskan för att kolla läget. Återstår att se när det bär av. Jag tippar natten mot lördag.

---

Precis som när Filippa kom till världen så är det riktig vargavinter. Härligt med snö, men när det blir neråt 20 minusgrader som i lördags och söndags blir det lite väl mycket.
Just nu har vi mellan 30-40 cm här utanför dörren och mer är det på väg idag och ikväll. Snart har vi ingenstans att göra av snön, börjar bli fullt på altan och bredvid förrådet som synes på bilden nedan.

Bjuder också på en bild av mig själv denna morgon. Ingen vacker syn. Den tredje är från i söndags när jag och Filippa var ute och busade i snön.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0