Zzznark

Jag har fått tillbringa de senaste två nätterna på luftmadrass i gästrummet. Inte för att jag misskött mig. Utan för att jag vill kunna sova. Bettina har råkat ut för halsfluss och en av bieffekterna är att hon snarkar en del. Stundtals extremt högt. Och som den ljudkänslige sovaren jag är måste jag fly fältet. Känns inte som det är läge för den höggravida i familjen att flytta på sig.

Just nu sover tjejerna middag och jag behöver väl knappast avslöja vem som snarkar så det hörs ner till köket.

Som tur är har Bettina fått penicillin nu och förhoppningsvis kan jag återvända till min sängplats inom ett par dagar.

I övrigt mår hon bra och kämpar på med sin växande mage. Det som börjar märkas är såklart att hon får det allt jobbigare att gå och lyfta saker (typ Filippa). Bara för mig att hugga i istället så fort jag är i närheten.

Snart bara tre månader kvar till kotte nummer två anländer. Spännande att veta om det bli syster eller bror. Spännande att ta sig an utmaningen med två små. Tror iaf Filippa blir en fantastisk storasyster.

---

Helgen fördrevs på den närkska landsbygden. Pluggkompis Pontus familjs sommarstuga någon mil utanför Örebro tjänade åter igen som arena för de Ölympiska spelen. I fjol vann vi. I år blev det brons. Bland annat pga av ännu en nations medverkan. Debutanterna visade sig starkast och knep guldet.
I övrigt mycket trevligt med goda vänner, bastu, nattbad, grillning och god dryck (massor med öl).

---

Semestern lider mot sitt slut men det känns helt ok. Har hunnit med det jag ville och hunnit umgåtts med både vänner och familj mer än i jobbtider.
Dessutom kommer det en bonusvecka i september. Filippas andra inskolningsvecka på den nya förskolan är det jag som tar hand om. Andra veckan innebär i stort sett att vara standby hemma om något skulle gå snett. Blir bra tid att pyssla med småsaker som inte hanns med nu. En liten verktygshörna i förrådet planeras.

I eftermiddag satsar vi på en utflykt till Friluftsområdet Hemlingby här i Gävle. Ska finnas lamm, höns, kaniner, en lekpark plus en "upplevelsestig" att utforska.

 

 

Brovik. Fint, men ganska kyligt i vattnet. 16-17 grader.

Saknade den här tjejen massvis. Underbart att komma hem.

Johan och Jens (till höger) vann allt. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0