V70

Det skulle ju inte bli någon Volvo. Men när priserna på de modeller vi tittat på visade sig skulle sänkas med typ 25 000 förändrades läget.

Så fanns också ett exemplar inne som snabbt blev mycket intressant. En 2009:a som gått 5900 mil med all önskad utrustning inklusive backsensor som Bettina önskat. Enda frågetecknet var en airbag fram som inte gick att stänga av. Men för några tusenlappar var det möjligt och Forden röstades ner. Framförallt beroende på en allt för plastig känsla i förarmiljön. Kändes tyvärr väldigt 1999. En väldig skillnad i Volvon plus ett mkt bättre andrahandsvärde avgjorde.

Nästa onsdag åker jag ner över dagen efter morgonpasset och skriver papprena och lämnar in vår kära V50. Kommet att saknas.

Ett par bilder. Först gillade jag inte fälgarna (ej original). Men ju mer jag tittar desto mer gillar jag dem och inser att de passar bilen och dess färg.
Designen är ju klar fördel Ford Mondeo på tycker jag. Men allt utom det vägde till slut över till Volvos fördel.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0