Feber

Filippa är nu inne på tredje dygnet med hög feber. Natten till igår mätte vi 40,3 grader. Pratade med 1177 sjukvårdsupplysningen och de sa att vid 41 är det läge att åka till akuten. Tack och lov steg det ej mer än så.

Det innebar att det blev vabb för mig igår. Det gick bra, men vid lunch stack febern upp igen och det blev inte mkt till middagslur. Istället låg hon i min famn och flämtade. Otäckt att se henne må så dåligt. Alvedon gör susen, tack och lov. Sen stack febern upp igen vid fem.
Däremellan var hon glad i pigg och vi var ute i solskenet på baksidan ett tag innan det var badtime.

Nätterna har varit långa. Vi har turats om att få några timmars kvalitetssömn. Jag sov på soffan inatt och vid fem gick jag upp hämtade ner en gråtande Filippa så att mamman fick sova ett par timmar innan det var hennes tur att vabba.

Idag åker Bettina förmodligen med Filippa till vårdcentralen så vi vet att det inte är något mer komplicerat än tandväxt på gång.

Bilder igår.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0