Däckad familj

Det började i torsdags morse. Harklade mig och kände mig konstig i halsen. En mysko känsla följde mig hel förmiddagen. Sen började jag frysa, huttra. Till slut, vid 16, fick jag ge upp. Inte ofta jag åker hem från jobbet bara sådär. Hämtade Filippa på dagis och vi åkte hem. Mätte tempen med den eminenta örontermometern. 39,3 grader. Längesen jag hade så hög feber. Eller feber över huvud taget. Ipren+Panodil gjorde susen och febern gick ner. För stunden. Mätte 39,4 den natten och 39,5 inatt. Dessutom är halsen helt trasig och smärtar duktigt. Dagisbaciller?

Dessutom är Bettina förkyld sen några dagar tillbaka.

Som om inte det vore nog kräktes Filippa igår kväll vid 22-tiden och hade lätt feber inatt. Verkar dock vara någe sånär pigg nu på morgonen.

Det kan man inte säga om mig. Mår som en påse skit ungefär.

Ett par bilder från igår. Jag och Filippa lekte med det Duplo som vi fått med oss hem från svärföräldrarna. Arvegods från Bettina och hennes syster. Mkt populärt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0