Byggblogg del 2

Strax efter fyra igår lördag kunde vi stämpla ut, förbereda grillen och belöna oss med varsin whisky.
Grilldäcket var då färdigt med staket och allt efter att vi strax efter nio på morgonen började skruva och såga. Förmodligen till några grannars irritation, men nästan alla har småbarn så hela gatan är ändå vaken vid den tiden.
Sen blev det grillning och kvällsmys i solen på den nya verandan.

Bettina frågade pappa i fredags kväll om han inte tyckte det var jobbigt att åka hit och bygga hela helgen.
- Nädu, det här är mitt liv, svarade han.
Det är vi väldigt tacksamma för och jag har under helgen försökt snappa upp så mycket jag bara kunnat.
Nyttig att få vara med att bygga något sådant här från ax till limpa.

Kunskaperna har ju funnits nära i hela mitt liv, men hantverkarintresset har aldrig riktig funnits där från min sida. Och pappa har aldrig heller tvingat mig att lära. Men när man växer upp och skaffar eget boende inser man hur värdefullt det är att i alla fall ha grundläggande koll. Har kommit lite närmare den punkten under helgen.

Nästan alla på gatan har kommit förbi och sagt hur fint vi har fått det. Och ja, det är svårt att inte hålla med. Vi är jättenöjda med resultatet. Tack pappa!

Söndagen har annars spenderats mest i solen. Vilken vårdag! Bettina rensade ogräs, jag klippte buskarna, lunch på altan med Filippa, lek på gatan me grannbarnen. Och till sist gräsklippning, gödsling och vattning.

Nu avslutas helgen i tevesoffan med hockey. Philly Flyers mot New Jersey Devils i Stanley Cup-kvartsfinal. Game 1.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0