Solo

Bettina är ute med sitt jobb och käkar och för en gångs skull är det bara jag och Filippa på kvällskvisten. Mysigt! Jag och Betti möttes i princip i dörren när jag kom hem från jobbet vid 17.30 och Filippa såg först lite snopen ut när mamma gick ut genom dörren och bort men ett par ögonblick senare tjoade hon av glädje när vi började fixa med middagen.
Hon satt på golvet och lekte glatt med lite plastburkar medan jag stekte pannkakor. Samtidigt lite Metallica ur stereon. Livskvalitet.

Givetvis är Filippa ett riktigt litet pannkaksmonster.


- En pannkaka får räcka, Filippa.


- Hade kunnat äta tio, farsan.


Gottigott.


Kvällens middagsgäster fångade med självutlösaren.

---

I vintras gjorde jag ett reportage om urleksingen Jesper Ollas. Intervjuade honom inför, den sedemera för leksands del fiaskoartade, utomhusmatchen mot Mora.  
I förrgår träffades vi igen.
Skillnaden var bara att vi träffades i Gävle och Läkerol arena. I våras tog Ollas nämligen 'Det förbjudna steget'. Men är det så förbjudet längre, egentligen?

Försökte reda ut det i inslaget:

http://www.nyheterna.se/tv?videoid=2033616&treeId=505020302

De visade sig också när vi snackade lite efteråt att Ollas är mycket fotbollsintresserad. Han hde järnkoll på Gefle IF och hade inte missat en hemmamatch sen han flyttade till Gävle. Han är ju född i Norrköping och jag frågade om han ändå inte var IFK:are i botten.
- Nej för tusan, nu är det GIF som gäller, svarade han snabbt.

---

Imorgon är det Stockholm hela dagen och kvällen. Först seminarie och information om en del förändringar som sker inom fyran i höst/vinter. Sen trerätters på det.
Det fanns möjlighet till hotellövernattning på fyrans bekostnad men jag åker med chef Jimmy hem efter middagen. Känns onödigt att slänga bort halva helgen där nere. Har det mycket bättre här hemma hos tjejerna. Låter kollegorna sköta nattklubbandet i huvudstaden.

På lördag sen kommer Mamma, Tobbe och Tove hit på besök över natten.
Ska bli mycket trevligt. Var några veckor sen Filippa träffde sin farmor nu.

Såhär såg det ut när de träffades första gången:


2:a december 2010. En fyra dagar gammal Filippa.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0