Med i matchen

Farbror doktorn kunde sin sak.
Efter tio dagar var blåsorna på tungan så gott som borta och inatt sov Filippa hela natten i sin egen säng. Så skönt att ha tillbaka den friska Filippa som tjoar och håller låda utan att gnälla mer än minimalt.


Full fart i gåstolen i eftermiddags.


Folieboll = billig och bra leksak.




Idag har hon för första gången börjat härma djur när vi först gör lätet. Kissekatten och kossan hör till favoriterna så här långt. Rätt fascinerande när man märker att hon tar åt sig, lär sig och dessutom tycker det är roligt. Blir nya lektioner imorgon.

---

Igår vart det kräftskiva/gatufest på vår nya gata. 
Eftersom jag var i Stockholm hela dagen och kvällen för träff med Herrklubben anslöt jag först strax efter midnatt. Men det gick bra det också. Kändes mycket bra att hinna med båda två (även om jag missade merparten av gatufesten). 
Jag och Bettina satt kvar i partytältet med de andra till tre på natten. Då tyckte vi att det var dags att tänka på morgondagen. De som inte tänkte på morgondagen höll igång till strax efter fem.


Partytältet på gräsplätten vid vändzonen.


Fullt med grannar.


Däribland Malin och Patrik...


...å Pär och Therese.

Inte en bebis syntes till i tältet. Istället bar alla runt på sin lilla babyvakt (fyra stycken finns med på de två bilderna ovan).
Fördelen med att alla går på fest utanför dörren.

---

Bara att ladda om för en ny vecka på jobbet.
Utan att jag tänker på det går jag nog och räknar ner rätt ofta till pappaledigheten. Ganska naturligt antar jag. Men jag försöker knuffa bort det också. Vill kunna fokusera på jobbet fullt ut ända till den 28 oktober då jag jobbar sista dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0