Sjusovaren Filippa

Imorse slog jag upp ögonen och fick känslan av att jag försovit mig. Jag kom snabbt fram till att det var söndag och att jag kunde slappna av. Men någonting stämde inte ändå. Filippa sov fortfarande och klockan visade 08:13.
Lever hon?, tänkte jag. Det gjorde hon. Snusandes som aldrig förr. Detsamma gällde hennes mor. Men det är däremot inget ovanligt en söndagsmorgon. Så jag gick ner, la mig på soffan och kollade nattens NHL-resultat på paddan samtidigt som allt var så stilla att jag hörde klockorna ticka. Fridfullt och mycket skönt.
Strax efter nio började det pustas och stånkas i välbekant Filippa-stil och världens finaste lilla solstråle låg nyvaken i sängen.

Söndagsmorgon deluxe.

Filippa har för övrigt vant sig vid den nya nivån i spjälsängen. Det tog ett par nätter men nu somnar hon lika gott som förut.

---

Revbensskavanken är på bättringsväg.
Tränade två timmar i torsdags kväll och tanken var spel i fredagkvällens match i Skutskär. Men ett öammande knä satte istället stopp för mig. En gammak skavank som då och då gör sig påmind. Ömmande knän är ingen bra grej för en innebandymålis. Som tur var skötte sig kvällens reservmålvakt utmärkt och vi vann med 9-7. Tre segrar och en förlust hittils i serien.

---

Några bilder från helgen.


Vill ofta ha full kontroll över teven.


En puss av mamma går ändå an.


Min telefon tar mycket stryk just nu.


Äta med kniv och gaffel.


Promenad i lördags. Vad tänker hon på?


Morgonhäng vid teven i lördags.


Söndagsmys i soffan med mammsen. Arga snickaren tydligen populär.


---

Sista arbetsveckan innan pappaledigheten.
Känns kluvet (mycket som händer på jobbet i höst) men ändå såklart mest bra inför den tid som kommer då det är jag och Filippa om dagarna. Finns en del föräldralediga i krokarna som jag känner så det ska nog inte bli långtråkigt i alla fall. Babysång på onsdagar och öppna förskolan måndagar och torsdagar. Det finns att göra om man bara vill. Men det är Filippas behov och välmående som styr. Hennes mat- och sovtider måste vi anpassa oss efter och är det snuvigt och hostigt är det bara att vara inne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0