Bakslag

Igår kväll sänkte jag ner botten så att det är längre upp, eftersom hon har börjat visa tendenser att resa sig upp.
Det har fått effekten att hon inte alls vill sova i sängen längre. Natten till idag somnade hon visserligen där, men vaknade runt midnatt och sov sen hoss oss. Och just nu skriker hon för fullt och klamrar sig mot spjälorna som vetter mot dörren och bara vill upp. Hur står man emot något sådant?

Helt klart ett bakslag i hennes annars fina sovrutiner. Hon har ju fram tills nu vackert somnat in själv efter vällingen vid sju och sen svit nästan hela natten. Verkar vara slut på det nu för ett tag. Dags att ta kampen nu igen som Bettina gjorde några nätter när vi slutade med nattvällingen.

---

Jag har en spricka i ett revben.
Det är vad sjukvårdsrådgivningen tror i alla fall sen jag haft lika ont på samma ställe i över en vecka. Jag slängde mig på en innebandyboll under förra söndagens match. Jag räddade visserligen men det verkar ha kostat. Har ställt in träningarna mådag och tisdag och får se om det blir någon imorgon.
Det gör inte ont hela tiden, men hugger till när jag anstränger mig på ett visst sätt.
Och jag skulle verkligen inte vilja ha ett hårt innebandyskott på den punkten just nu.

---

På tal om innebandyboll.
Jag har "lånat" hem en från ett annat lag som tränar innan oss och gett den till Filippa. Mycket uppskattat.
Några bilder från i lördags.


Fått låna grannpojken Noel's lilla fotboll också (den har vi lämnat tillbaka).


Nöjd.



Stilstudie i Filippa-hasning:






Kommentarer
Postat av: Tessan

Den där bollen alltså... Måste fråga svärisarna var dom köpte den så Filippa kan önska sig en födelsedagspresent :)

Postat av: Jenna

Vilken sköning hon är!!! Att barn tycker det är så roligt med bollar. Fast det är en billig och bra leksak, lätt att ta till.

Ha det bra.

2011-10-20 @ 19:27:55
Postat av: Hanna

Haha, vilken härlig stil Filippa har! :D Och bollar är bland det bästa som finns! Funkar alltid! :) Hälsa familjen! Kramar från Flen

2011-10-20 @ 19:55:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0