Wienerbrroads

Idag har jag och Filippa bakat chokladbollar.
Filippa sov i och för sig middag under hela baket. Icke desto mindre hade hon en stor del i baket.
Provsmakningen.

För första gången i sitt liv fick hon smaka denna lilla socker- och fettbomb.

Hon hade ätit så himla duktigt till lunch (ett rejält lass potatismos och fiskpinnar) så hon var väl värd en liten belöning tyckte jag.


Sugen.


-Mums!


-Hmm, vad var det för gott i den här då?


-Hit med en till. Annars!


-Det här var en höjdare, farsan.

Trots Filippas obefintliga erfarenhet av provsmakning av chokladbollar tolkar jag hennes ljudliga "mmmmm" som att det blev lyckat. Jag fick smaka en liten bit och kan bara instämma i Filippas utlåtande.

De resterande 27 bollarna ska vi ha på söndag. Då är det kalas. Våra familjer och vänner kommer kuskande från katrinestan för att fira vår lilla 1-åring.

På måndag fyller Filippa 1 år. Svårt att förstå.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0