Sportlördag

Det började nyss med damernas 10 km fristil i världscuppremiären i längdskidor och slutar inatt vid 04-tiden när NHL-matchen Canadiens-Rangers slutar. Hela dagen, kvällen och natten kan fyllas med sport framför teven. Underbart!

Mellan skidorna och hockeyn har vi en hel drös med Premier League-matcher. Huvudmatchen på Stryktipset - Manchester City-Newcastle - sticker ut där. Lagom till den väntas besök av Björn, Micke och Pär. Stryktipslördag nästan som i reklamen "Ja då ses vi på lördag".

Återstår att se hur lång natten blir. Kanske får räcka med LA Kings-Red Wings som börjar kl22.

---

Filippa har fortsatt problem med sin hosta. Gör så att hon vaknar på nätterna som inatt då det slutade med att hon sov mellan oss, vilket inte gav den bästa sömnen för Bettina. Filippa söker sig direkt mot henne och vill ligga så nära det bara går.

I torsdags var vi på 12-månaderskontroll och vaccination. Dubbla sprutor, en i varje lår, fick Filippa att störtgråta. Men bara i några sekunder. Hon var jätteduktig tyckte doktorn och barnmorskan. I övrigt såg allt bra ut och hon är nu 76 cm lång och väger 9385.

---

Leksand vann igår. 4-2 hemma mot Almtuna och en sån där rutinseger som det inte kommer att skrivas böcker om, men ändå är så viktig att kunna räkna in.

"Consistency" kallas det i NHL. Att hålla en konstant bra nivå. Att ha en sån trygghet i spelet att man inte behöver slita arslet av sig en fredagskväll hemma mot Almtuna men ändå vinna. För ett år sen fanns inte den tryggheten. Framför allt inte i defensiven.

Segern betyder också att jag inte kommer raka mig idag heller. I fredags påpekade grannen Pär att jag borde prova att spara ut lite skägg. Samtidigt kollade vi på SSK-LIF och LIF ledde med 1-0. Okej, sa jag. Om Leksand vinner med 1-0 sparar jag tills de förlorar en match. Och ja, de vann såklart med 1-0. Så nu är det igång.

Ganska blygsam stubb än sålänge. Enligt Bettina ser jag ut som en luffare. Och hin klagar på att det sticks. Men nu har jag ju lovat. Leksand spelar redan imorgon igen. Borta mot Bofors, som ligger tvåa precis framför LIF. Så risken/chansen att hyveln åker fram redan imorgon finns där.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0