Peppar peppar

Inatt var Filippa ett monster.
Ett monster som åt upp nästan en hel natts sömn av mig. Och hon var inte mycket bättre natten innan då Bettina tog den värsta smällen. Vi tror det är tänder på gång. Hög feber i fredags som var borta dagen efter och altså svåra sömnproblem för lilla hjärtat. Det gör så ont att se henne ha ont och inte veta vad man ska göra.
Inatt tror vi dock hon mest bara inte ville sova, helt enkelt. I alla fall inte själv. Den enda sömn hon fick var i famnen på mig och då hade jag svårt att sova.
Mellan 04:30 och 05:45 satt vi nere i tevesoffan. Filippa sov som en stock i min famn och jag var någonstans i gränslandet mellan sömn och vaken. Sen gick vi upp och vi la oss i vår säng. Då hade Bettina sedan 03 sovit på madrass i gästrummet för att i alla fall få lite sömn innan jobbet.

Vet inte vad det var med henne inatt. Somnar till synes in men efter några minuter gallskriker hon och det är bara att börja om igen. Om och om igen. Att lägga henne i sin egen säng var inte ens tal om. DÅ kan vi snacka skrik. Jag prövade mellan 03:00 och 03:30. Det fick räcka.

Nu. Tack och lov. Har hon somnat gott i sin egen säng efter väling. Helt slut stackaren.

Hoppas nu bara att hon får sova med ro inatt. Både för hennes och vår skull.

Det här är dygn som verkligen tär på både tålamod och förhållande.

Tur att jag har gott om det förstnämnda och att jag och Bettina har den tryggheten i vårt förhållande att vi kan  både dela och dela upp timmarna med Filippa utan att tjafsa.

Helvetesnatten till trots for vi till öppnis i morse. Det bästa vi kunde göra tror jag.
Har aldrig sett Filippa tröttare än när jag la henne i vagnen efteråt.


Trött tjej i eftermiddags. Ipren och Fåret Shaun i SVTPlay gjorde susen.

---

Nu är vintersulorna på.

Efter vissa problem med fastrostade bakfälgar gick det som på räls.



Gatan/garageuppfarten funkade utmärkt som mekplats.


Dagens verktyg. Tack pappa!
 

---

I fredags kom pappa, Eva och syster Therese på besök. Therese och Bettina stack iväg på Idol live och vi andra tre vaktade Filippa och satt i soffhörnet och pratade, fikade och zappade mellan Idol och Leksand-Oskarshamn.

När pappa och Eva for vidare till sthlm på lördag morgon tog Therese över som Filippavakt nr 1.


Fastrar är bra till mycket, tänkte Filippa.

---

Igår var det fars dag.
Och Filippa hade fixat, minsann. En atlas över världens whisky:


Tog direkt en hedersplats ovanför teven.

Men den är inte bara en prydnad. Har redan läst inledningen om whiskyns status 2011 och börjat på första delen om hur whiskytillverkning går till från ax till glas.

Tack Filippa!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0