Stjärnsund

Gårdagens reporterpass resulterade i en resa till Dalarna och den lilla byn Stjärnsund.
Senast vi var där och rapporterade handlade det om mördade Englas begravning. Igår åkte jag dit för lite roligare nyheter. Några bybor har gått ihop och sökt ett EU-bidrag som betalar hela installationen av toppmodernt bredband. Tanken var att med inslaget berätta själva grejen och sen få andra i liknande situation att få upp ögonen för möjligheten att slippa förlita sig på svajigt trådlöst bredband eller segt ADSL.

Resan innebar också den längre premiärturen med vår nya Passat.



Den trivdes mycket bra på den tomma och krokiga vägen ner mot Stjärnsund.

Gäller att testa köregenskaperna lite.

En mycket trevlig kärra som jag mycket väl kan tänka mig att äga privat.

---

Nu har vår flytt börjat officiellt.
Kontraktet är påskrivet och de första flyttkartongerna fyllda.
Nu ser jag fram emot kvällen den 1 juli när grillen är tänd och inflyttningsölen är öppnad.



Bild från första titten i februari. Lite mindre snö 1 juli får vi hoppas.

---

Vet att föräldrar och svärföräldrar ofta efterfrågar bilder på Filippa i den här bloggen.
Så här kommer ett par färska från igår kväll.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0