Final cut

I det här rummet har mina två senaste arbetsdagar tillbringats.



Vi får ett nytt redigeringsprogram (Final cut pro) och eftersom redigeringsprogrammet är ett ganska fundamentalt arbetsredskap måste alla medarbetare utbildas i dagarna två. Magister är teknikansvarige Sven som i sin tur har utbildats i Stockholm i förra veckan. 

Efter dagens avslutande övningar var vi färdiga och det var lättare än vad jag trodde att lära sig ett nytt sätt att redigera. I början kommer det naturligtvis gå lite långsamt men om ett par månader sitter det nog.

 
Kursplanen.

---

Idag vände sig Filippa för första gången från rygg till mage.
När Filippa och Bettina var på biblioteket med en massa andra bäbisar och mammor hände det plötsligt. Bettina ringde när jag var på jobbet och berättade förtjust.
När jag kom hem fick jag också se en liten vändning.
För någon som inte har barn kan ju detta framstå som en obetydlig händelse som inte är värt att hetsa upp sig över. Men för oss som följer det lilla livet varje dag är det ett ganska stort steg att bevittna. Och att se Filippas förvånade/nöjda min när hon snurrat runt.

Pappas stora tjej.






---

Under helgen som gick hade vi besök från Katrineholm.
Pappa, Eva och Therese kom hit och busade för fullt med Filippa.


Filippa med farfar.


Badtajm!


Bustajm!

---

Nu är det dags att krama om Filippa lite innan hon ska sova.
Sen ska jag också sova. Bagarväckning och morgonpass väntar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0