Studio 1

Torsdag kväll och äntligen tid att pusta ut efter en intensiv vecka.
Måndag och tisdag var det jobbmöte i Stockholm. Ordförandena i facksektionen på flera av TV4:s redaktioner runt om i landet samlades för att prata om hur vi mår och hur vi ska hjälpa våra medlemmar i knipa. Det mesta av snacket handlade om det bemanningsföretag som inom ett par månader tar över all tillsättning av vikarier på alla redaktioner. Det är cheferna som bestämt och vi inom SJF har inte alls gillat det. Men det har inte spelat någon roll och nu är det snart igång.

Vi hade vårt mötesrum vägg i vägg med Studio 1. Där Nyhetsmorgon sänds ifrån.


Smög mig in i tisdags morse.


Kristin Kaspersen leder Triss-skrapet där borta i rampljuset.


Vem som helst kan inte traska runt i huset. Vid varje dörr sitter en kortläsare. Gäster måste vallas runt av någon men vi som skulle vara där ett par dagar fick dessa fina passerkort. Konsult?

---

I måndags fyllde Filippa fyra månader. Den kvällen låg jag ensam på ett hotellrum i Stockholm. Det var jobbigt. Vid en natt går verkligen smärtgränsen just nu för att vara ifrån lilltjejen. Svårbeskrivlig längtan som växer för varje timme man är ifrån henne.



---

Imorgon är det första april.
Jag har morgonpasset och därför gäller det att vara skärpt och inte bläddra igenom tidningarna i den halvdvala som man brukar. Då är risken att man går på en mina och skriver telegram på första bästa aprilskämt. Både Gefle Dagblade, Arbetarbladet och radion lär ha ett. Blir en kopp extra starkt dunderkaffe direkt när jag kommer in.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0