Solsida

För snart tre år sen köpte vi vår lägenhet som vi trivs så oerhört bra i.
Men på grund av en viss Filippa måste vi nu expandera. Det har vi varit medvetna om ett tag nu och så länge som möjligt väntat med att leta nytt. Framförallt jag. Bettina har tittat runt länge på större lägenheter och radhus i Gävle sedan ett par månader tillbaka. Men inget riktigt intressant dök upp. Fram tills för ett par veckor sedan. Då snubblade hon över ett kontrakt som ett annat par hade dragit sig ur från. Det rörde sig om ett nybyggt radhus i området Källmur, en liten bit utanför centrum. Bilderna såg riktigt intressanta ut och efter ett rundtur i en ännu inte färdig lägenhet hade vi mer eller mindre bestämt oss.
Det var vårt nya hem.



Två uteplatser, en på varje sida. Lite kvälssol måste ju gå att fånga...


Ljust och öppet. Fyra rum på 107 kvadrat. Golvvärme i hall och toalett. 


Familjens egen inspektör i full skyddsmundering.


Övervåningen. Tre sovrum, ett större och två mindre.


Filippas rum.

Igår skrev vi på kontraktet och skickade iväg till entreprenören Skanska.
Nu återstår 'bara' att sälja vår kära lägenhet. Separationsångesten börjar smyga sig på.
Den första juli är det inflyttning på Karin Källs väg 14.

---

Idag har jag gjort mig själv en stor tjänst.



Efter att ha glömt bort ett tvådagarsmöte i Stockholm stegade jag in på Åhlens efter jobbet och köpte en almanacka där jag kan skriva in viktiga saker. Tidigare har jag tyckt att almanackor och dylika ting varit överskattat. Men nu har jag insett att mitt minne inte räcker så långt som jag tror och att min glömska ofta går ut över Bettina och Filippa. Ska bli ändring på det nu.

---

Uppdatering av tidigare insikt: AIK spelar SM-semifinal och LIF spelar inte ens i Kvalserien.
Två lag kan ta väldigt olika vägar på ett år.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0