Säljstädning

Imorgon är det första visningen på vår lägenhet.
Därför har vi ägnat hela kvällen åt att städa. Eller egentligen hela veckan har gått åt till att plocka undan saker som inte får synas när man visar lägenheten.
Bettina har gjort en tjusig checklista på vad som ska göras. Känns som jag burit ner halva lägenheten i källaren för att det ska se rent och snyggt ut. Är inte helt supertaggad inför detta. Jag tror att lägenheten blir såld i vilket fall. Men kan man göra det lilla extra för att få en eller två extra intresserad så är det självklart värt mödan. Det inser jag ju och jag uppskattar väldigt mycket Bettinas stora engagemang i allt som har med försäljningen att göra.
Det ska bara bli väldigt skönt när den är såld och allt är klart. Sen väntar ju en mysig flyttstädning framåt juni. Men den förtränger jag just nu.

---

Den gågna söndagen spenderades altså på Studenternas i Uppsala tillsammans med min gode vän och tidigare lumparkompis Lindström. Det blev en toppendag på alla sätt.


Som synes var vädret rena drömmen. Sol på oss hela matchen nästan.


Det krävde nödvändig utrustning.


Bollnäs vs. Sandviken.


SAIK vann. Det var synd om alla tusentals fans som rest från Bollnäs.

---



Filippa har nu klättrat över sex kilo. Vår lilla pyttelilla bäbis håller på att bli en stor flicka. Hon har blivit så pass stark i ryggen så att hon för några dagar sen satt själv i en barnstol när Bettina var ute på stan och fikade. Givetvis med lite stöd men enligt rapporten satt hon nöjd där och spanade ett bra tag. I helgen ska hon få en egen stol här hemma vid köksbordet. Ett annat framsteg de senaste dagarna är att hon nu sträcker sig och greppar efter saker. Det går inte fort och det är inte så vidare pricksäkert. Men hon övar tålmodigt varje dag.



---

En dag på jobbet och en kväll med städning tar ut sin rätt. Min kreativa förmåga är nu nere på noll. Därför behövs några timmars sömn och laddning av batterierna inför det sista städrycket imorgon förmiddag innan jobbet. Visning av lägenheten kl. 12.30 med fyra spekulanter.
Hoppas de gillar vad de får se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0