Melbourne

Formel 1-premiär från Albert Park i Melbourne denna morgon.
Normalt är det ju starttid kl. 14 för F1-loppen men pga tidsskillnaden gick starten 08.00. Filippa var pigg och hungrig redan strax efter sex så det var ingen risk att försova sig. Drygt halvvägs in i loppet dominerar som väntat unge tysken Vettel i sin överlägsna Red Bull-kärra. Samtidigt tar lilla Filippa en tupplur i soffan efter att ha följt i alla fall de första tio varven med spänning.

Såhär såg det ut igår morse under kvalet:


"Hmm, inte så pjåkigt...


...men det är roligare att leka, speciellt nu när jag kan hålla i saker".

---



Två nya förvärv till skivsamlingen. The Boss senaste skiva med gammalt avdammat material som enligt den tjusiga medföljande lilla boken "kunde/borde släppts efter Born To Run". Bra skit, med andra ord. Och Robyn lyckades med sitt grepp att släppa en skiva i tre delar. Jag har de två första och kände mig tvungen att köpa den tredje.

---

En sväng till IKEA idag för inköp av en barnstol och lite annat småplock, sen blir det storhandling på Willys och till slut en ganska lugn söndagkväll. Måndag och tisdag spenderas i Stockholm för deltagande i SJF:s årsmöte. Natten emellan blir på hotell och jag kommer såklart att sakna mina tjejer här hemma massor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0