Fullt upp

Att flytta och jobba samtidigt är...jobbigt.
De senaste kvällarna har lampan slocknat gott och väl efter midnatt.
Denna ser inte ut att bli ett undantag.

Hur som helst har vi nu kommit in och fått någe sånär ordning.
Helgens flytt flöt på väldigt smidigt. Mycket tack vare den fantastiska hjälp vi fick av mamma, tobbe, mackan, tove, linda, henke och hux. Ingen glömd där tror jag. Alla drog sitt strå till stacken och vi var klara med alla lass strax efter fyra i lördags.

Det hela firades såklart med en mycket framåtsedd grillmiddag.

Lite bilder.


Gräsutrullning i fredags kväll.


Klart!


Svettigt? Näe då, inte så farligt.


The flytt crew.


Efterlängtat ögonblick.


Uteplatsen på framsidan sedd från vårt sovrum.


Vi fixade gardiner i köket igår kväll.




Filippa verkade nöjd med sitt nya hem.

---

Samtidigt som all denna aktivitet i hemmet har jag idag gjort mitt första pass som dagchef på jobbet.
Det innebär att jag kommer in strax innan åtta på morgonen, gör en nyhetsvärdering och lägger ut jobben på reportrarna, skriver telegram och lämnar slutligen över det hela till redaktören i Stockholm en bit in på eftermiddagen.
Spännande, lärorikt och lite nervöst har det varit. Men det blev sändningar idag också.
Skönt att debutera under sommaren när det är relativt lugnt tempo.

Nu är det natti.

Knappt tre veckor kvar till fyra veckors semester.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0