Vinter

Imorse kl. 04:00 var det dags att stämpla in igen.
Semestern är slut och det är dags att börja jobba som vanligt. Det känns ganska bra att komma in i vardagen och skapa rutiner. Inte sen Filippa föddes den 28 november har vi varit i närheten av något sådant.
Först två omtumlande pappaveckor där dag och natt flöt ihop. Sen två veckor i en resväska där hemma. I den bästa av världar hade jag ju varit hemma hela tiden med mina flickor.
Men det är ju inte riktigt så det fungerar. Jobb är ett måste och när jag dessutom trivs bra med det jag gör finns det inte mycket att klaga på.

---

Medan vi var borta har det fallit ännu mer snö i över Gävle.
Jag är dålig på att uppskatta snödjup med blotta ögat. Men mellan en halvmeter och metern känns inte som någon överdrift. Mellan dagens två skidlopp i Tour de ski tog vi oss en promenad.


Vår gata består mest av snöhögar just nu.



Fett med snö.


Framplogad gångväg i Boulognerskogen.




Framskottad papperskorg.

---

Ikväll missar jag inte Småkronornas semifinal mot Ryssarna.
Den börjar egentligen på tok för sent med tanke på att jag ska upp 03:30.
Men den smällen tar jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0