Tid

Nästan en vecka har det gått sen det uppdaterades här.
Av olika anledningar har jag varken haft tid eller framförallt lust.
Men nu har jag båda två igen.

På söndag blir Filippa två månader. En så kort period av ens liv men ändå så stor del. Det är Filippas hela liv såhär långt och för varje dag blir hon bara vackrare. Jobbet är igång ordentligt nu och nog kan man påstå att vi nu är "inne i vardagen" till slut.
Bettina verkar trivas väldigt mycket med att vara mammaledig och hon tar så bra hand om vår lilla skatt här på dagarna. När man kommer hem efter jobbet vill man bara slita tag i Filippa och krama henne.

I måndags morse var det nog den tyngsta slängen hittils av separationsångest när jag stängde dörren för att gå till jobbet. Från det första steget ner för trappen hade jag börjat räkna ner till 17:15 då jobbagen var slut och jag skyndade mig hem genom mörkret till mina prinsessor.

Idag var vi på en första läkarkontroll efter födseln. Allt verkade tipptopp sa läkaren och han kunde heller inte höra något blåsljud på hjärtat. Nu är det ju inte säkert att det lilla hålet redan växt igen. Men det är i alla fall ett positivt tecken. Vikten har tickat upp till 4800 nu och hon är 57 cm lång.

Ett par bilder från idag.


Eftermiddagsmys på soffan med mamma.


"Vad gör du pappa?"


Skrämd av blixten :)

---

Det har funnits sämre veckor på TV4:s säjlavdelningar.
I söndags sågs det första avsnittet av 'Solsidan' av drygt 2,5 miljoner svenskar.
Det är mer än en fjärdedel av befolkningen.
Osannolika siffror. Till och med för de ständigt optimistiska säljarna.
Säljar-Mårten satt och gnuggade händerna (ja han gjorde faktiskt det) när jag gick förbi och påtalade tittarsuccén. Han satt precis och filade på ett skrytmelj till sina kunder. Höga tittarsiffror och populära program är deras främsta säljargument när de ska kränga reklam. Just nu har de drygt 2,5 miljoner stycken argument med sig ut till kunderna.

---

Sju raka matcher utan tre poäng för Leksand.
Kvalserieplatsen är i fara och röster höjs för att få tränarna sparkade.
Men stopp ett tag nu.
Det här var ju ganska väntat ändå. Tar du bort spelare som Pelle Prestberg och Oliver Ekman Larsson och ersätter med kreti och pleti från gatan (mer eller mindre) så måste det ju märkas. Visst kan ett lag svetsas samman och ta en kvalserieplats. Men det blir inga seriesegrar och givna trepoängare borta mot Tingsryd.

---

Tid är en lyx.
När vi imorgon far hem över helgen pusslar vi bäst det går för att få ge våra nära och kära så mycket tid som möjligt med lilla Filippa. Ibland vill man bara klona sig i tre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0