Oxveckor

Jag har nyss bekantat mig med begreppet.
Oxveckor.
Veckorna utan röda dagar mellan trettonhelgen och påsk. Mörkt, kallt, blaskigt. Jobbigt helt enkelt. Bara att bita ihop och knega på. Nu börjar det ju i alla fall ljusna lite tidigare på mornarna. Snart är det ljust när man vaknar. Betydelsen av ljus ska inte underskattas.

Tur att man varje dag har dessa att komma hem till:



Vad skulle livet vara annars?

---

Leksand vände 1-3 till seger 4-3 borta mot Växjö ikväll.
Och jag ska vara ärlig.
Jag bytte kanal när Växjö gör 3-1 i början av tredje perren. Det såg ut att bli ytterligare en sån där hedersam förlust. LIF spelade ju bitvis så bra men kunde inte omsätta i mål.
Sen kom tacklingen. En sån där idiotisk grej på Patrik Norén. Växjö-spelaren får (tack och lov) matchstraff vilket innebär fem minuter powerplay. Där började vändningen.

Gungade Filippa i min famn framför teven i slutminuterna. Hon verkade gilla vad hon såg.
En liten leksing utan tvekan.

---

Nu börjar ögonenlocken trilla ner.
Nattens sömn blev allt annat än regelbunden då Filippa inte hade en av sina mest rofyllda nätter. Jag sover ganska lätt och vaknar för det mesta. Men det är bara att gilla läget. Knackig sömn ingår liksom i paketet.
Bettina är världens duktigaste mamma som tar nätterna med ro och sköter allt så bra att man kan tro att det är hennes fjärde barn eller nåt. Jag är innerligt imponerad.

Till sist en bild från ikväll.


Vår lilla skatt börjar bli riktigt stabil i nacken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0