Slaget om Siljan

Då var det fixat.
Utan någon större dramatik erövrades igår morse en biljett till Sonisphere. Den enda fnurran på tråden uppstod när jag satt på jobbet och skulle batala. Då visade det sig behövas bankdosa. Inget nytt i och för sig att det krävs direktbetalning med bankdosa på ticnet men jag hade bara inte tänkt på det. Tur då att en viss mammaledig sambo satt hemma vid datorn nära bankdosan och kunde rycka in.

Så nu är det bara att börja tagga och lyssna in sig på banden. De fyra jag är intresserad av kan jag visserligen ganska bra, men lite revival av halvt bortglömda skivor som Slipknots 'Vol. 3 (The Subliminal Verses)' och In Flames 'Clayman' är ju aldrig fel.

---

Så var 2011 års vintersemester inledd. I fjol tog jag en vecka under OS för att kunna sportnörda fullt ut om nätterna. I år är det mer för att kunna umgås med Bettina, Filippa, familjen och vänner på heltid i några dagar. Utan att känna stress. Vi far söderut i mitten på veckan och tar det lugnt.

---



För läsarna av den här spalten kan det lätt framstå som att Filippa alltid ler och aldrig ger ett ljud ifrån sig. Så är det ju inte riktigt. Så som bilden ovan ser det ut titt som tätt när humöret tryter hos vår lilla tjej.

Det såg till exempel ut så när hon fick två sprutor, en i varje lår, på BVC i måndags. Vaccin mot bland annat hepatit, polio och hjärnhinneinflamation injecerades och det var inte populärt. Bettina, som inte gillar nålar (för att uttrycka det milt) stod och tröstade vid Filippas ansikte medan jag fick uppgiften att hålla i motsatt ben när nålen sattes i ett av låren. Det första sticket var värst.
Så arg/ledsen/röd i ansiktet har jag inte sett Filippa sen hon föddes. Det andra gick bättre och fem minuter efteråt var hon lika munter som innan. Och inga biverkningar i form av feber och annat har vi märkt av.
Vår tappra lilla Filippa.

Det verkar som Bettina istället fått ta biverkningarna. De senaste dagarna har hon känt sig rejält hängig med känningar av sin ofta oterkommande urinvägsinfektion. Därtill illamående under gårdagen och natten. Därför var min helgledighet och semester mycket välkommen för henne också. Chans att vila ut. Som nu till exempel. Jag har Filippa med mig upp på morgonkvisten.

Hur mysigt som helst och ingen direkt besvärlig uppgift:



Sen vi gick upp för en dryg timme sen har hon legat hur nöjd som helst i babygymet och sprattlat. Jag kan ta en morgonkaffe och spana in resultaten från nattens NHL-resultat alldeles intill.

Ett par andra bilder från mobile i veckan:


På väg ut på promenad. Ser rätt nöjd ut med det.


Uppklädd i babyrosa klänning inför babysången i onsdags.

---

Den här dagen blir förmodligen hur lugn som helst.
Bettina ska få vila sig så mycket som bara möjligt och helst inte kliva ur Skid-VM-soffan. Jag ska ladda inför Slaget om Siljan kl.17 på Viasat Hockey. Sjukt viktiga pinnar står på spel. Dessutom prestige i massor.

Såhär blev mitt lilla reportageprojekt utmed Siljan.

LIF-Ollas:
http://www.tv4play.se/nyheter_och_debatt/nyheterna_dalarna?title=jesper_ollas_jagar_revansch_i_slaget_om_siljan&videoid=1272928

Mora-Alex:
http://www.tv4play.se/nyheter_och_debatt/nyheterna_dalarna?title=med_morahjarta_i_slaget_om_siljan&videoid=1271669

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0