Babysim

Igår var vi för tredje gången på babysim. Redan strax efter kl. nio på morgonen (det här med sovmorgonar är extremt lågprioriterat just nu) klev vi innanför dörrarna på Valbo Sportcentrum. Mellan nio och elva är det drop in och en ny grupp startar varje kvart. De två tidigare gångerna har jag varit med i bassängen. Den här gången agerade jag fotograf.









---

Pinsamt.
Det var det enda ord jag kunde klämma ur mig i lördags kväll när Mora smällde in 4-1 inför 16 000 snopna leksandsfans. Visst, LIF förlorade mot ett för dagen (och för säsongen) bättre lag. Det behöver man inte skämmas för. Men att göra det på det sättet med naiva och juniordoftande misstag inför all denna publik. Det är pinsamt. Mora var smartare, snabbare och hetare.

---

Avslutar med denna mms:ade bild från mamma.



Petra och Anneli i en 28-gradig thailändsk kväll. Hela gänget är där nu och lever loppan. Vi skulle också varit där men vi avbokeade i sista stund av hänsyn till Filippa. Med facit i hand hade det varit fel att ta med henne. Mamma vittnar om sjukt fuktig och varm luft (mkt värre än senast) som till att börja med skulle tagit kol på mig. Hur skulle det då varit för Filippa som knappt upplevt plusgrader utomhus ännu?
Nej, med lite vaccin i kroppen och ett par år på nacken gör sig nog Filippa bättre på dessa fuktiga breddgrader. Tills vidare gläds vi åt familjen och våra vänner som har det toppen. På lördag kväll är de hemma och på söndag för Filippa träffa farmor igen.

---

Idag fyller Filippa tre månader. Hurra för det!


Kommentarer
Postat av: Anonym

kan du inte lägga upp någon film på filippa? :)

2011-03-02 @ 18:35:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0