Nedräkning

För några veckor sen var det nedräkning till semestern.
Nu har nedräkningen till jobb börjat. En vecka kvar.
Vissa gnäller och känner ångest och så vidare. I vissa fall är det (kanske) befogat. Men jag har egentligen ingen anledning att känna så. Till att börja med har jag ett fast jobb. Det är dessutom ett jag trivs bra med. Och det är på en arbetsplats som det inte finns något att klaga på.

Nästa vecka ska jag försöka börja hänga med lite i våra sändningar och kolla mailen litegrann. Det värsta som finns är att komma in på jobbet och ha noll koll på läget.

---

Filippa har nu på riktigt flyttat in i sitt rum.


Sängen är flyttad från vårt till Filippas rum.


- Stäng dörren när du går, farsan!


Officiell invigning av Ljungkvistarnas doppresent Barbahästen.


Den tjusiga Prinsessa-skylten fick hon av sin mormor.

---

Detta blir nästa skivköp:




Trivium är ett mycket ojämnt band.
För att tala sportspråk har de en hög högstanivå och en låg lägstanivå. Jag är till exempel kraftigt allergisk mot de fåniga och mesiga sångpartierna de envisas med att stoppa in i låtarna. Men resten är så bra att det ändå väger upp till plus. Dessutom är den fåniga och mesiga sången så 'catchy' att man gillar den ändå på något sätt. Mysko.

Som i "In Waves". Första singeln från nya skivan.

http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=0Xfvk028Kv0

Vräkigt sound och mycket tilltalande riff (och emellanåt fånig sång).

Lägg därtill ett mycket snyggt skivomslag och de får mina 149 kronor i alla fall.

De kommer till Hovet i november som förband till In Flames. Känns givet.

---

I förrgår var det premiärpromenad på gatan för Filippa.


Att krypa är överskattat enligt Filippa.


Vi träffade grannarna Therese och lille Noel.


Noel och Filippa kommer bra överens. Än sålänge.


Gatans största busfrö.

---

Har sen vi flyttade försökt gå till botten med vad som krävs för att jag ska kunna få in Viasat-paketet i teven och därmed kunna följa Leksand i vinter (och NHL och Premier League och Champions League). Igår åkte jag till leverantören och frågade.

Det måste köpas en digitalbox för 750 spänn, det ska startas upp för 195 spänn, det ska betalas en kortavgift på 35 spänn (varje månad) och Viasat-paketet kostar 199 spänn i månaden. Sammanlagt en dryg tusing för att sparka igång det hela altså.

Mycket pengar i dessa dagar men i det långa loppet kommer det vara värt med tanke på hur mycket bra tevesport man får tillbaka.

---

Nu väntar en oplanerad fredag och sen en oplanerad helg. Den första på två månader.




Kommentarer
Postat av: Birgitta

Så fint rummet blev

2011-08-13 @ 18:51:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0