Comeback



Efter att Filippa föddes tränade jag innebandy som vanligt i någon vecka. Sen kände jag att de timmar det tog med ett halvmotiverat lag, i skitiga hallar på kassa tider var mycket mer väl spenderade hemma med mitt nyfödda barn och en sambo som behövde avlastning.
Det var tråkigt att åka iväg och mindre kul att träna. Då är det ingen idé att hålla på.

I lördags ringde en lagkompis från den klubb jag spelade i då och frågade om jag var sugen på att spela igen. Strömsbro IF behöver en målvakt till och idag ska jag åka och testa på hur det känns att träna med laget. Med största sannolikhet blir det spel med deras div. 5-lag i vinter. Ganska låg nivå såklart men det känns ändå bättre än att lira korpen.

Lär bli galet svettigt idag. Otränad och kvavt i luften. Hoppas på ett någorlunda lugnt pass.

---

Igår tog vi en söndagspromenad.


Den började i de lite mer skitiga delarna av Bomhus.


Men fortsatte sedan i lite mer natursköna områden.


Träkyrka modell finare.


Skogsslinga, Korsnäs i fjärran.


Nyckelpiga i blomma.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0